אחת הבעיות שבהם נתקלים כשרוצים להצטלם בטבע הוא בחירת לוקיישן להצטלם בו. הלוקיישן הוא אחד הדברים הכי חשובים בתכנון הצילומים. חשוב להבין שבלי לוקיישן טוב, התמונות לא יצאו טובות ואיכותיות. בחירת לוקיישן טוב יכולה להקפיץ תמונות משפחתיות לשמים. 

הנה כמה טיפים לבחירת לוקיישנים.

 קודם כל, חשוב לציין שלא צריך ללכת רחוק בשביל מקום מצוין להצטלם בו. לפעמים דווקא הפארק שמול הבית, או החורשה שבקצה הרחוב, יכולים להיות מקומות נפלאים לצלם בהם. 


כמו התמונה הזאת שצולמה בגן ציבורי במרחק שתי דקות מהבית שלי



הטיפ הראשון הוא- לדעת מה אתם מחפשים בלוקיישן. אם תגדירו לעצמיכם בדיוק מה אתם רוצים לצלם, איך אתם רוצים שהתמונות ייראו, תוכלו להיות ממוקדים יותר בחיפוש מקום אם תבינו למשל שמה שאתם רוצים זה תמונה של הילדים מסתכלים על השקיעה, להצטלם ביער אולי זה לא רעיון כל כך טוב. 


את התמונה הזאת למשל תכננתי לפרטי פרטים. האביזרים (הסלסלה והפרחים מפלסטיק) והרקע משתלבים לסיפור אחד


הטיפ השני הוא- לחפש מקום שיש בו מגוון של רקעים יפים, שניים לפחות. אל תבחרו מקום שכולו נראה אותו הדבר, כי גם התמונות שיצולמו בו יראו דומות מדי, ולכן יהיו משעממות. 


לא תאמינו, אבל שתי התמונות הבאות צולמו במרחק של שלושה מטרים בערך



טיפ שלישי- דומה לטיפ הקודם. תחפשו מקום מעניין. לפעמים אנחנו חושבים שמקום מסוים יכול להיות מקום מושלם לצילומים, אבל בכל התמונות שאנחנו מצלמים בו לא רואים את זה. זה משום שלוקיישן צריך נפח ועניין. גם אם יש לכם בגינה עץ שקד יפה, יהיה מאוד קשה להוציא ממנו תמונות מקצועיות. כי כל הזמן יראו פרטים שלא מתאימים לתמונה, כמו לדוגמא גדר, משחק של הילד, כביש. 

טיפ רביעי- התאורה צריך להיות מעניינת. לצלם בחוף בצהריי היום זה סבבה . אבל לצלם בחוף בשקיעה זה כבר מדהים. גם תמונות בחורש יכולת להשתפר אם ננצל את המשחקים של האור והצל שהעצים עושים.




הטיפ האחרון והכי חשוב הוא - ללמוד! לפני שמגיעים למקום, תלמדו קצת על הלוקיישן, תכינו שיעורים. אם תגיעו למקום מוכנים, הרמה של התמונות פשוט תזנק. 


את כל התמונות האלה צילמתי באותו מקום, אבל כל פעם שחזרתי לצלם שם השתפרתי פלאים




מקווה שעזרתי. להתראות בבלוג הבא. 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.