יש שאלה שתמיד מטרידה צלמים ומצולמים. מה הלבוש הנכון להצטלם איתו?

 בכתבה הזו אני אנסה לענות לפחות על החלק החשוב בשאלה. אני הולך להסביר כיצד אפשר לבחור את הצבעים הנכונים להתלבש בהם. 

ברור לכולם שיש צבעים מתאימים ויש כאלה שלא. לכל אחד קורה שהוא מסתכל על תמונה ומשהו בהתאמה של הצבעים לא מסתדר לו, לחלקנו זה ממש צורם בעין. 

לשילובי צבעים יש חוקיות של ממש. יש שני שילובי צבעים עיקריים. צבעים משלימים וצבעים דומים. 

צבעים דומים אלה צבעים שקרובים מאוד לגוון שלהם כמו למשל כתום ואדום. כחול וסגול, ירוק וצהוב, ועוד כאלה.  

צבעים משלימים הם צבעים מנוגדים אחד לשני. השילובים העיקריים הם בין כתום וכחול, וירוק ואדום. 

כשמשתמשים בשילוב צבעים דומים נוצרת תחושה מאוד הרמונית קסומה ושלוה. לעומת זאת כשמשתמשים בצבעים משלימים נוצרת תחושה של חיות וצבעוניות גדולה. לכן כשבוחרים בגד לצילומים. השאלה הראשונה שצריכה להיות היא איזו תחושה אנחנו רוצים שתהיה בתמונה. 

אחרי שענינו על השאלה הזו, אנו ניגשים לשאלה הבאה, באיזה צבע יהיה הרקע של התמונות. כמובן שהתשובה תהיה מושפעת ממקום הצילומים. לכן אמליץ פה בגדול על שילובי צבעים שמתאימים לכמה סוגי לוקיישנים עיקריים. 

חורש/יער- רוב הזמן הצבעים של החורש והיער בארץ הם כמובן בגוונים של ירוק. לכן אני מאוד אוהב שבתמונות שאני מצלם ביער, המצולמים לובשים דווקא ירוק. מצב כזה שבו למצולמים יש חולצה בצבעי העצים גורמת לתחושה כזו שהמצולם קשור ממש לנוף של היער. תחושה כזו מיד גורמת לרוגע ונעימות. אך כמו שכבר ראינו, יש שני סוגים של שילובי צבעים. ושכשאני רוצה לצלם תמונה מלאת אנרגיות אני מציע למצולמים שלי ללבוש בגדים בגווני אדום וכתום. 

חוף הים- בחוף הים יש שני צבעים דומיננטיים. צהוב וכחול, חול וים.  הצבעים האלה משלימים  בעצמם. אני הייתי ממליץ על צבע סגול או כתום כצבעים שקרובים לכחול וצהוב בהתאמה. או אולי צבע ניטרלי, לבן וגוניו. 

עיר עתיקה- ברקע של עיר עתיקה כמו למשל בירושלים, יפו או צפת, האבנים בדרך כלל בגוונים צהובים - כתומים, לכן הייתי ממליץ על כחול כצבע משלים שממלא את התמונה בחיות. או צבעים ניטרליים שגם כן משתלבים עם הצבעים. 


מקווה שעזרתי. להתראות בבלוג הבא

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.